Arbetsförmedlingen är ägare till den här webbplatsen. Vi vill att alla ska kunna använda webbplatsen, oavsett förutsättningar. Här redogör vi hur Arbetsförmedlingens datakatalog uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är webbplatsen?

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. I avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt listar vi kända brister i tillgänglighet.

Kontakta oss om du hittar fler brister

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Lämna synpunkter på digital tillgänglighet

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning, Digg, har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Du kan anmäla till Digg om du tycker att vår digitala service har brister i tillgänglighet. Du kan också anmäla till Digg om du tycker att vår bedömning av vad som är oskäligt betungande ska granskas, om du tycker att vår tillgänglighetsredogörelse har brister eller om du tycker att vi inte har hanterat din begäran om tillgängliggörande korrekt.

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.

Innehåll som inte är tillgängligt

Vi är medvetna om följande brister som inte följer lagkraven:

  • Allt innehåll är inte responsivt
  • Det finns brister i kontrast

Hur vi har testat webbplatsen

Vi har gjort en självskattning (intern testning) av Arbetsförmedlingens datakatalog.

Hur vi jobbar med digital tillgänglighet

Vi strävar efter att Arbetsförmedlingens webbplatser ska kunna uppfattas, hanteras och förstås av alla användare, oavsett förutsättningar eller funktionsnedsättning och oberoende av vilka hjälpmedel du använder. Vi ska uppnå grundläggande tillgänglighet för att uppfylla Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service (DOS-lagen).

Arbetsförmedlingens arbete med digital tillgänglighet utvecklas löpande. Myndigheten arbetar aktivt för att alla oavsett förutsättningar ska kunna ta del av våra digitala stöd och tjänster på lika villkor. Det omfattar alla som har kontakt med eller arbetar på myndigheten.